23. až 28. meditace
Výtah z 23. až 25. meditace
Před meditací jsem měl trochu obavy a uvědomoval
si svou zbabělost. O její záštitu jsem požádal
Krista. Léčil se v ní můj strach z boha, strach
z duchovního růstu. Zvyknout si být mimo své myšlení.
Jak se zase lidské cítilo malé v ohromujícím božském
světě! Bolelo mě, když jsem se bál a držel starého.
Nadvědomí mě trestalo za to, co nechci přijmout. Proč mi
dáváš ten stálý pocit tísně? „To je terapie, energie,
život, výchova.” Pomohlo mi, když jsem se pustil a pak
ve vizi viděl, jak mě operují nějací chirurgové.
Slova 4,8ky a proud Její energie mi pozměňovaly
mysl. Poznal jsem, kolik je ve mě nevíry v Boha, ale právě
to tvoří svět. Jako bych měl v sobě houfy tupých a neznalých
osob, které božské muselo jednu po druhé stále poučovat
o Sobě a o nutnosti zčásti bolestivého vývoje.
Znovu a znovu jsem s překvapením zjišťoval, že
vůbec nevěří v Jeho existenci a nechtějí o Něm
slyšet, jen by si vše zapisovaly. Stále se budou objevovat
další a další. Nechtěli mi říci, kolik jich je.
Jak jsem spojen s ostatními členy skupiny tak prý pročišťuju
i jejich.
Několikrát se mi povedlo projít bolestivým pocitem, pak
to cvaklo a byl pryč a já se smál tomu, že jsem
nevěřil. I toto je pospojováno do kruhu s jinými možnými,
ale méně účinnými duchovními procesy. Stálé napravování
vytvářelo trochu bolest, ale bez destability. Pustit se svých
chyb bolí. Vždy se budeme uvolňovat od starého a půjdeme
do jemnějšího, ale já se tak bál. Nemáme se stresovat
zbytečně, že je spodní dole a že nechápe. Však se
naučí.
Vše je život a učení, i bolestivé terapie a tresty,
proto je Stvoření. Meditace je jen zkoncentrovanou výukou,
životem. Stále se musí hledat staré a zapomenuté
bloky – chybné představy a čistit je, aby nepřekážely
změně. Účinek jedné meditace může být větší, než
celého zbytku života.
Ukazovalo se mi také, jak to ve vesmíru chodí. Vize
mnohapatrového domu, kde byl všude ruch – Absolutno stvořilo
hierarchická patra dimenzí, jež pak ve Stvoření věčně
procházejí duchovním vývojem. V Jeho hierarchii můžeme
pozorovat střídání nesilových dimenzí s energetickými,
např. sedmičce trochu vadí, že co stvoří, je pod Ní.
Osmička i desítka vnímá jen Tvorbu a ani se tak
neohlíží na to, co dělá. Po nějaké době odhalí ještě
vyšší svět a začne se opět věnovat prožívání
Tvořeného.
Vše jsou jen stavy duše, děje se z nich vytvoří.
Prožíváme v nich představy různých entit i svoje,
vše je realitou. Snažíme se postihnout nekonečný Celek,
což se nemůže jen tak podařit. Je to tak správně, právě
střet prožívaných názorů a iluzí, všech těchto
symbolů Skutečnosti, je motorem ženoucí Život. Tento
proces je spojen se všemi pocity, všemi ději, nic z možného
mu nechybí. Tedy ani bolest, ani strach, vše jsou to body v kruzích
archetypů, jež jsou zase součásti jiných jsoucností v úplně
něčem jiném. Pokud to nebereme jen znamená, jak Život odmítáme
a bolest nás donutí zharmonizovat přístup. V pozadí
Všeho je Absolutno, vytvářející si Obraz Sebe Sama ve věčném
oceánu archetypů. Absolutno Žije, nestagnuje. Stále si
prohlíží Své Dílo, jež z Něj tryská. Nachází se
v Něm a jedná. Může prožít individualitu, pak
Celek, pak Jeho určitou část. Celé Stvoření je Živé, vše
má inteligenci.
Individualita má velmi složitou strukturu složenou z ohromného
množství částí se shodnými kořenovými archetypy. Její
fraktály jakoby prorůstají Stvořením. Táhnou se Jím
jako nit lanem. V 9,5té dimenzi se protínají různé
proudy individuality. Nejvyšší dimenze ji mohou pozměnit.
Vědomí člověka sdružuje několik částí osobnosti, které
se musí dohodnout, co bude celek dělat a to je ovlivňuje
a rozvíjí.
Pevný je jen ten čip Absolutna. Dimenze jsou také Jeho
kořenové archetypy. Dokonalost za dokonalostí si stále
hraje, poznává Sama Sebe. (Vize koule, nahoře kruhy bohů,
dole lidské, Absolutno uprostřed ní.) Vše do Něj patří
a vždy bude. Nic nemůže chybět ve vyvážených kruzích
archetypů. Svět jsou jen záblesky proměňování se
Absolutna. Jsou různé pohledy na Stvoření a různé
pocity, což je totéž, vše se překlápí. Překlápěčka
srovná jinak základní prvky (archetypy) do jiného pohledu.
Pocit a vnímání je jen na chvíli složeno z archetypů.
Krouží po kruzích a zapojuje se do dalších ve věčné
proměně. Dějovost je software, hardware je Absolutno. Z bible
– náš život je skryt v Bohu.
Bohové, božstva i dimenze nadvědomí nás sledují
a ovlivňují z „věčnosti” časů za časem.
Každá dimenze má své vnímání času. Minerál si ho neuvědomuje,
emoce zvířat znají jen přítomnost. Lidé rozlišují
minulost, přítomnost a budoucnost, ale bohové si mohou
prohlížet úseky z nich. Božstva mohou vidět všechno
najednou, ale nirvanická dimenze je ještě v dalším
čase, jež umí vnímat ten náš jako uzavřený do kruhu,
tj. celé nekonečno současně. Nepracují jen s reálnými
ději, ale i se symboly a symboly symbolů.
Nadvědomí se může podívat do své budoucnosti aniž by
změnilo svou dimenzi. V ní má však už vyšší stupeň.
Může s Ním mluvit, ale nedělá to často, mohlo by to
destabilizovat i Ji. Pro minulost to platí také.
Individualita i kontinuita děje také není stálá,
je pouze jedním pohledem. My se však stále ztotožňujeme
se svým tělem, ale za Vším je střípek Absolutna. Není
to ani tamto, ale je také tím. Ve vizi jsem viděl, jak ke všemu
vede stříbrná nitka Absolutna. „Schovává se Samo před
Sebou a to jsi Ty – sítě světélek tvořící Vše,”
vysvětlovala božská síla. Vyplývá z toho, že je třeba
si uvědomit Celek? „Ano, to horní i dolní, levé i pravé.”
Pochopit, že Bůh Otec pracuje skrze mne? „To je ono a v pozadí
je zase Absolutno se svojí Hrou.”
Realita dějů i věcí jsou symboly a symboly
jsou realita. Jsou Úplným Celkem Všeho, stálým rozvojem
vnímání, Životem v pohybu. Každý symbol má svoji přesnost
v závislosti na dimenzi jež ho vytvoří a tak se
stane, že není zcela přesný a vše je pak trochu
jinak.
Všechny skutečnosti jsou pospojovány podle podobnosti
vedle sebe do kruhu až ke svým opakům (dobro – zlo, účinnost
– neúčinnost, jemnost – hrubost). Od zárodku vnímání
času minerálu přes čas jak ho chápeme my, až po Věčnost
na druhé straně. Jako v Rubikově kostce jsou archetypy
propojeny mezi sebou.
„Ty nikde z ničeho nevyčuhuješ, protože Vše je
spojeno se Vším. Pohybuješ se v rámci možností. Ani
vaše úmysly nespadly z nebe. Jste také vedeni, spojeni
s jinými proudy. I tvé meditace jak šly za sebou, mělo
to svůj význam. O tom všem je život.” Co ještě
nevím? „Že hrajeme všichni nějakou roli, vědomě i nevědomě.”
To znamená, že moje rozhodnutí a činy jsou moje, ale
nejsou? „Je to mnohem složitější, vše souvisí se vším,
je to spojeno. I když si myslíš, že ses oddělil od vlivů
okolních lidí, neoddělil ses úplně, My na tebe máme naštěstí
silný vliv. Jak se zvedáš, ovlivňuješ i nižší části
členů své skupiny. Rovněž i ty, na které zaměříš
pozornost, ale takoví tě spíše stahují. Proto je dobré
si vytvořit odstup a nedovolit to.”
Mohu prožívat život úplně někoho jiného, i zvířete?
„To se nedá popsat, v podstatě ne, ale je to složitější,
vše je možné. Prožíváš to, na co upřeš pozornost.”
Já jako ego, nebo Já jako Absolutno? „To jsou dvě strany
jedné mince!” Kdo má vůli upřít pozornost, ego nebo
Absolutno? „Je vždy za vším, přijmi to.” Jsem tedy jen
hříčkou? „V jistém významu ano, hříčkou Sama Sebe,
boha i Absolutna. Razíš si cestu do středu Stvoření,
do kruhů archetypů za Ním. Přáním Jeho je tě vidět,
jsi i nejsi Jím.
Jsi jedním z pocitů, kterým Absolutno prociťuje
Stvoření skrz kruhy archetypů. Uměle vytvořená
neznalost, Jeho virtuálním výtvorem jež si dává podněty
vnímání, uvědomuje si Sebe v nekonečnu obrazů. On tě
uviděl, uvědomil si tě. To je pohled na Boha z druhé
stránky – od Něj. Stvoření jsou Jeho představy, jsi i nejsi
individualita, přijmi to. Nelpi tak na ni, je jen fluktuační
a dočasná.”
Proč je to všechno? „Hra Absolutna na schovávanou.
Prochází nekonečnem stavů, vším je Ono. Má své pocity
stále okolo, jen si vybírá. Vše je v Celku archetypů
a je tak spojeno se Vším.
Nedokonalost prostě neexistuje. Nejsme však zvyklí na
Dokonalost, z níž jsou stavební kameny Stvoření.
Proto se kvakeři třásli, když tohle prožívali. Chápu již
alchymistický symbol hada vyvrhujícího svůj ocas... S kostek
archetypů se skládá život. Proč to brát tragicky? Věčnost
je pouze poznávání své Dokonalosti miliardami způsobů.
Nikdo nesmí stát na místě, Život je živý... Lekáme se
Boha když cítíme, že jsme Jím vedeni, a utíkáme od
Něj na opačnou stranu do sexu a přízemností. Řeklo
mi také, že když se někdo příliš blíží ke kraji
(dobro, zlo, radost, bolest atd.), je směrován na druhou
stranu, proto je cesta Stvořením klikatá.
Pak jako bych se začal ztotožňovat s Celkem, kde je
Vše, nalezl jsem se. Jsem ve svých dimenzích, ale současně
ve všech a ve Všem, Vše je Já. Přijmout to je osvícení.
Na chvíli jsem měl úplně jiné vnímání a chápání.
Jen jsem na něco či někoho namířil pozornost, už se řítil
proud vysvětlujících myšlenek a symbolů. Nikdy jsem
takové věci přitom nevěděl, hrne se to od nadvědomí.
Vychovávalo mě i pocity. Byly někdy bolestivé, ale
dalo se to vydržet. Neumím je však ještě dobře číst.
Naštěstí dokonale hlídá moje duševní zdraví, jinak by
mě ta forsáž poznání rozhodila....Změnil jsem k Němu
přístup, už to není cizí hlas, ale dívám se na Něj i na
myšlení stejně, oba jsou ze mě. To je konec destability,
další transformace půjdou snadněji.
Nemám si dělat plány ani starosti, božské vše zařídí.
Stále od Něj cítím výčitku. Nepřijímám Stvořené,
peru se s Bohem v meditacích, kde mě to bolí, i v životě.
Raději bych dělal vše jiné, nebo utekl. Kdybych to tak dokázal
změnit, nebojovat, ale přijímat. Stále nemám dostatek
odevzdanosti, bojím se Ho, chci si velet ve všem. Hledět i na
zpozdilé bez odmítání. Vše si jde po svém. Kritizovat
znamená neznat souvislosti a Podstatu, je to humpolácký
přístup.
Zvyk je potřeba nahradit ztotožněním se s proudem
Života a stále vnímat postoj božského i v banálních
věcech, protože mohou být stejně důležité, symbol je
symbol. Představoval jsem si odevzdání jednoduše, ale má
to být úplné, aby to šlo rychleji. Brzdím to nejistotou,
neochotou. Hlavně spodní část mého vědomí, do ničeho
nemluví, jen se bojí. Potřebuje ve vizi prohníst, prosvětlit,
nebo se nechat operovat v meditaci.
„Nevzpouzej se tomu větru, jež vás fouká k Bohu.
Všechny pocity si musíte zaplatit kvalitou vnímání a jednání.
Božské jsou dokonalé, váš pocit je odraz vašeho života.
Nevytvářej si přání jak by vše mělo být, ale přijímej
To, co Je. Kdo je tvé ego? Jen snůška iluzí. Odevzdanost
vytváří lásku a dokonalé vnímání, jakési splývání
s okolím, ale to se dá správně prožít jen v ponoru
do Boha jako vibraci Bytí.”
Když vnímám to víření archetypů, kde i já a mé
vědomí jsou světy archetypů, tak mám říkat – to jsem
já? „Ovšem, je to jen zasvěcený pohled na Stvoření,
Realitu. Vy byste ale ve skrytu chtěli, aby vše zůstalo při
starém. Neusiluj, ale pusť se, ale ty se nepustíš a budou
se vytvářet děje. Že se zdráháš pustit, to tvoří svět.
Stále prožíváte své pocity a vztahy, které se zhmotňují.
Stále vnímej božské. Ty se Ho ale stále bojíš a to
se odráží v prožitku meditací, událostí života i snů.
Pokud neprovedeš vnitřní změny, nic jiného nepocítíš,
spíše jen zesílené problémy.”
Co tedy? „Změnit úplně přístup k životu. Neumíš
žít. Více buď sám v přírodě. Opravdu málo vnímáš
co je láska. Nemáš ji a v meditaci se ti ten
nedostatek bolestivě vrací.” Co mi chybí? „Mít rád
lidi i s jejich chybami, nekritizovat je, nereagovat
agresivně na agresi, ale víc vnímat a chápat. Tvoje
duchovnost z tebe vyčuhuje jako bolavý palec. Vůbec
nemáš pokoru. Nemůžeš hodnotit, popisovat a zkoumat
božské protože na to myšlení nestačí, ale i proto,
že se tím z Něj vyděluješ. Stavíš se do opozice vůči
zbytku Stvoření. Ve své pýše jsi sám proti Bohu a Životu.
Co si počneš, vždyť jsi zcela mimo hru?”
Uvědomil jsem si, že moje základní přístupy se
opravdu dosud nezměnily. Vzpomněl jsem si, jak mě to v meditacích
tahalo do děje, abych se odevzdal, ale bál jsem se přijít
o svou pozici pozorovatele. Nyní mám hledět na svět
jaksi zevnitř bez oddělenosti. Poznávání bez myšlení,
to je vše.
Co by se stalo, kdybych se odevzdal? „Začal by ses
rychle měnit.” Jak a kam? „Copak to lze popsat, snad
jen že bys šel ke Mě rychleji.” Ale to odevzdání není
nic náhlého, ono vlastně stále postupuje? „Mohlo by silněji.”
Je možné mít i konkrétní přání jako zlepšení
vztahu k lidem nebo lepší vnímání? „Mohlo, ale lépe
bude, když to necháš na Nás. Neumíš si představit, jak
to bude těžké tě předělat a co všechno změnit.”
Až je konci meditace mě napadlo, že je velmi podobná předcházející.
Patrně byly vždy osloveny jiné části mne. Byl stejný i ponor
45 procent do 4,8mé dimenze.
Božská síla mi pak nadiktovala: „Utrpení je jen jeden
z faktorů jež ovlivňují život. Je to nepříjemnější
část Celku. Ale to nevadí, také sem patří. Víš, jaké
by to bylo bez utrpení? Nedovedli byste definovat co je příjemné.
Žili byste v prostředí, jež by vás nestimulovalo. Vše
by bylo správné a za vše odměna. To je stejný
nesmysl jako svět beze zla. Ty řeči o konci následnosti
odměny za dobré a utrpení za zlé jsou nereálné.
Karma existuje vždy, jinak by Stvoření nefungovalo. Jak
tedy božské síly vnímají naše utrpení? Záleží na
podmínkách. Když si z vás někdo po zásluze natluče
a trpí, říkáme Si – to ti patří hochu, je to tvá
výchova. Když se však dostane do utrpení bez zavinění,
jako jsou zkoušky a výuka, litujeme ho a to se přenáší
i na Nás. Proto se děly ty hrůzné věci – zemětřesení
a tma při ukřižování Krista. Bůh Otec také trpěl.”
Přišel jsem na to, že uvažovat jak jednat je vždy
nedokonalé, to platí i ve vyšších dimenzích. To
pravé je se odevzdat Bytí, kde není přemýšlení, ale
spontánní jednání. Strach je jen přítěží, která nic
neřeší. Co z toho vyplývá? „Správně uvažuješ,
takové Bytí má nirvanická dimenze, ale v Úplnosti až
Absolutno. Jaký je ale život, v kterém nejsou
neznalosti, není v něm učení, vývoj? Proč žije to,
co ví vše, tj. Absolutno? „Na to ti odpovím, ale je to
esoterické.”
Hlas vyšší dimenze se i po meditaci ozýval a poučoval
mě o spojitosti Všeho. Byla to další kapitola duchovního
rozvoje. Proces se bude zjemňovat. Mystika není o Tom,
ale je To.
26 – 28. meditace
Obsahovala terapii křečovitého myšlení procházením
bolestivého pocitu, protože se stále snaží promýšlet
duchovní otázky, ač na ně nemůže stačit. Tak nahrazuje
práci božských sil a zabírá Jejich prostor. Více si
uvědomuji, že odevzdanost mi chybí. Nejlépe je mít jen
namířený prst vzhůru, nic říkat a nemyslet ani na
to, co znám. Zůstat v klidu, i když se Vršek
neozývá, jinak se rozhýbává spodek a posiluje. Malá
aktivita nadvědomí jen zesílily sklony myšlení, ale tím
snadněji pochopí, že samo nic nezmůže. Raději ticho než
banality. Když se myšlení zastaví, není ani ego, jež ho
tvořilo, ale právě proto se toho tak bojí.
Nadvědomí mne také upozornilo, že božské úmysly jsou
pro lidské myšlení často nevyzpytatelné, protože Její
logiku nemůže obsáhnout.
Meditace obsahovala i esoterické souvislosti vztahu
Boha a člověka. Já jsem přece Existence, Bytí a v tom
není obsažen žádný konec. I počátek byl jen virtuální,
vyslaná vlna z Oceánu Věčnosti. Jsem jedním z nekonečna
stavů Absolutna, spojen s druhými i Celkem, v tom
jsme si všichni rovni. Znát Celek i nekonečno částí
je Sebepoznání. Jsme zasazeni do světa symbolů nás samých.
Prožitek je jako myšlenka a myšlenka je prožitek.
Fascinuje mne, že není potřeba se nic učit, jen přijmout.
Vadí nám jakákoliv změna. Stres a křeč v meditaci
i životě jsou trestány.
Vše prožívat do hloubky, nic nepřekračovat, neutíkat
od života k své představě Boha, není úkrytem před
světem. Božské není žádná selanka. Více žít, méně
verbalizovat. Nemyslet na duchovnost a na psaní, příjemně
pohovořit s blízkými, mít je rád a nehádat se.
Skutečně žít je odpověď na všechny otázky a problémy.
Božskou Lásku jsem ještě neprožil, zatím na Ní nemám
právo.
Roman Palka
září 2000
|